از کجا سرور مجازی بخریم؟

از کجا سرور مجازی بخریم
فهرست مطالب
4.9
(203)

از کجا سرور مجازی بخریم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای هر فردی که بار اول است قصد خرید سرور مجازی داره واسش پیش بیاد این هست که از کجا سرور مجازی بخرم یا بهترین سرور مجازی چیست؟

امروز میخوایم با توضیحاتی به شما کمک کنیم تا به جواب از کجا سرور مجازی بخریم یا بهترین سرور مجازی چیست برسید.

در صورتی که هنوز به سرور مجازی آشنایی کامل ندارین ابتدا پیشنهاد میکنیم مقاله قبلی ما یعنی VPS یا سرور مجازی چیست مطالعه کنید تا آشنایی بیشتری با سرور مجازی پیدا کنید و در نهایت انتخاب بهتری داشته باشید.

خوب حالا میریم سر اصل موضوع و توضیحات بیشتر در مورد سرور مجازی از کجا بخریم.

قطعا میدونین که برای خرید سرور مجازی باید به شرکت های هاستینگ مراجعه کنین،البته منظور ما مراجعه حضوری نیست،منظور این هست که به وب سایت شرکت های هاستینگ مراجعه کنین.

اولین قدم در خرید سرور مجازی و انتخاب هاستینگ مناسب این هست که شما فقط از هاستینگ هایی سرور مجازی تهیه کنید که شرکت رسمی باشند و بصورت شخصی فعالیت نمیکنن!

نمایی از سرور های پنتا سرور موجود در دیتاسنتر آسیاتک (برج میلاد)

چرا حتما از شرکت ها سرور مجازی تهیه کنیم؟

1) افرادی که بصورت شخصی فعالیت میکنن در هر لحظه ممکن است تغییر شغل دهند که این موضوع برای شما دردسر ساز خواهد شد…

2) شرکت ها معمولا دارای پشتیبانی شبانه روزی هستند و از همه مهم تر دارای چندین کارمند و نیروی پشتیبانی هستند که خیال شما از همه نظر راحت خواهد بود.

یک مثال میزنیم:شما از شخصی سرویس تهیه کردید و روزی برای اون شخص یک مشکل یا بیماری و… بوجود بیاد،حالا دیگه نه شما به اون شخص دسترسی دارید و نه در صورتی که مشکلی بوجود اومده باشه اون شخص امکان بررسی و حل مشکل رو داره.

بنابر این استفاده از خدمات سرور مجازی یا حتی هاست از اشخاص یک ریسک به حساب می آید.

3) شرکت ها معمولا دارای بودجه و سرمایه مالی بیشتری هستند و از سخت افزار های بروزتر و حرفه ای تری استفاده میکنند که در نهایت کیفیت بهتری را دریافت خواهید کرد.

4) در صورت بروز مشکل بین شما و هاستینگ،در صورتی که طرف مقابل شما شرکت باشه شما خیلی راحت تر میتونین پیگیری داشته باشین و به حق خودتون برسین!

این 4 موردی که در بالا عنوان کردیم تنها بخشی از تفاوت تهیه سرور مجازی یا هاست از هاستینگ های شخصی و شرکتی بود و باقی توضیحات رو در مباحث دیگه ای ادامه میدیم.

خرید سرور مجازی هلند Netherlands VPS SSD

سرور مجازی حتما دارای کنترل پنل مدیریتی باشه!

یکی از نکات بسیار بسیار مهمی که در زمان خرید سرور مجازی باید توجه کنین این هست که شرکت هاستینگ از کنترل پنل های حرفه ای مانند Virtualizor استفاده کنه در غیر این صورت در زمان بروز مشکل برای سرور شما گرفتار خواهید شد و در واقع سرور مجازی که دارای کنترل پنل حرفه نباشه فاقد ارزش هست!

شاید برای شما سوال بشه که واقعا چرا یک کنترل پنل مدیریتی اینقدر اهمیت داره؟

یک کنترل پنل شامل امکانات متفاوتی میشه که بخشی از اون رو برای شما توضیح میدیم.

سرور مجازی Virtualizor
نمونه تصویر بخشی از کنترل پنل Virtualizor

در حال حاضر حرفه ای ترین،بهترین،پر امکانات ترین کنترل پنل مدیریت سرور مجازی،کنترل پنل Virtualizor هست که هر امکاناتی که شما فکرش رو بکنید داره بدون هیچ کم و کاستی…

1) تحویل آنی و فوری سرور مجازی پس از پرداخت فاکتور

2) نصب سیستم عامل تنها با یک کلیک بدون نیاز به هیچ تنظیمات و دانش فنی

3) امکان نصب سیستم عامل دلخواهد از طریق ISO دلخواه کاربر

4) دسترسی به سرور از طریق VNC در زمان قطع شبکه و یا بروز هرگونه مشکل برای سرور مجازی

5) امکان ریست کردن پسورد سرور مجازی تنها با یک کلیک

6) مانیتور کردن مصرف منابع سخت افزاری و ترافیک و پهنای باند مصرفی شبکه سرور بصورت لحظه ای و با امکان مشاهده سوابق روز و حتی ماه های گذشته!

و بسیار امکانات دیگه که در صورتی که بخوایم همه اون هارو توضیح بدیم باید یک مقاله کاملا مجزا برای اون نوشته بشه.

اما بصورت خلاصه میشه گفت که با وجود این کنترل پنل شما دیگه نیازی به پشتیبانی و ثبت تیکت ندارین و هر مشکلی داشته باشین خودتون به راحتی میتونین مشکل تون رو بررسی و حل کنین.

گارانتی بازگشت وجه سرور مجازی

امکان بازگشت وجه در صورت عدم رضایت از کیفیت سرور مجازی

یکی از موارد دیگه ای که میتونه در خرید سرور مجازی به شما کمک کنه گارانتی بازگشت وجه در صورت عدم رضایت از کیفیت سرور مجازی هست که خوشبختانه این گارانتی در سرویس های پنتا سرور وجود داره و شما در صورت عدم رضایت از کیفیت سرویس های سرور مجازی و هاست میتونین کل مبلغ پرداختی خودتون رو بدون هیچ مشکلی دریافت کنین.

البته متاسفانه برخی شرکت ها هستند که با شعار گارانتی بازگشت وجه فعالیت میکنند اما در عمل هیچ گارانتی بازگشت وجه ای وجود نداشته و باعث ناراحتی برخی از کاربران شده اند…

مجازی ساز سرور مجازی KVM VMware

توجه به مجازی ساز مورد استفاده شرکت هاستینگ

البته در مورد مجازی ساز ها قبلا بصورت مفصل در مقاله سرور مجازی چیست صحبت کردیم و اینجا فقط به صورت نکته کوتاه یادآوری میکنیم که در زمان خرید سرور مجازی در صورتی که کیفیت سرویس برای شما دارای اهمیت است،حتما از شرکت هایی سرور مجازی خرید کنید که از مجازی ساز های KVM و یا VMware استفاده میکنند.

به دلیل اینکه این دو مجازی ساز به سرویس های شما منابع اختصاصی ارائه میدهند و در مجازی ساز هایی مانند openvz منابع بصورت اشتراکی هستند که در نهایت کیفیت خوبی دریافت نخواهید کرد.

کلیه سرویس های سرور مجازی پنتا سرور بر بستر مجازی ساز KVM و با منابع 100% اختصاصی هستند.

 

توضیحاتی که تا اینجا دادیم جزء مواردی بود که قبل از خرید سرور مجازی میتونیم متوجه بشیم که بهتره از کجا سرور مجازی یا VPS بخریم باقی موارد که مربوط به کیفیت سرور مجازی یا VPS هستند، میشه گفت تا قبل از خرید نمیشه متوجه شد مگر اینکه از شرکت هاستینگ سرور مجازی تست دریافت کنین.

خوشبختانه در پنتا سرور امکان سرویس تست فراهم شده و شما میتونین کلیه سرویس های سرور مجازی ایران و سرور مجازی NVMe ایران و کلیه سرور مجازی های خارج کشور رو هم تست کنین تا قبل از خرید از کیفیت بسیار بالای سرور مجازی های پنتا سرور اطمینان حاصل کنین.

 

خرید سرور مجازی ایران

خرید سرور مجازی ایران به دلیل مزایای فراوانی که نسبت به VPS خارج مثل اروپا و آمریکا داره دارای مخاطب های بیشتری از سرور مجازی خارج شده.

دلایلی مثل نبود مشکلات تحریم،پینگ بسیار پایین و سرعت بسیار عالی برای کاربران داخل ایران،و امکان دسترسی کاربران داخل کشور حتی در زمانی که ارتباط بین الملل اینترنت اون ها قطع شده باشه

و بسیار دلایل دیگه که باعث شده خرید سرور مجازی ایران دارای ارجعیت بشه برای افرادی که قصد سرور مجازی برای مصارف مختلفی دارند.

البته خرید سرور مجازی خارج کشور مثل اروپا همچنان برای مصارف مختلف مثل دور زدن تحریم ها و دیگر موارد مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما بصورت کلی از چند سال گذشته مهاجرت به سرور مجازی ایران رشد چشم گیری داشته.

خرید سرور اختصاصی ایران

پس از توضیحات کامل در مورد از کجا سرور مجازی بخریم بد نیست یک توضیح مختصر و کوتاهی هم در مورد خرید سرور اختصاصی بدیم.

فروش یا اجاره سرور اختصاصی هم یکی از خدمات شرکت های هاستینگ هست که البته توسط کلیه شرکت ها ارائه نمیشه این خدمات.

در زمان خرید سرور اختصاصی ایران یا سرور اختصاصی خارج حتما سعی کنید از شرکتی سرور اختصاصی تهیه کنید که خودش دارای رک در یک دیتاسنتر باشه و بصورت همکاری در فروش

و یا استفاده از فضای رک دیگران در حال ارائه خدمات سرور اختصاصی ایران نباشه،چرا؟

چون در زمانی که برای سرور اختصاصی ایران شما مشکل رخ بده این شرکت بصورت مستقیم و فوری نمیتونه به دیتاسنتر مراجعه داشته باشه برای رفع مشکل شما و باید به شرکتی که این مابین هست

درخواست ارسال کنه تا اونها مشکل شما رو برطرف کنند که همین موضوع باعث تاخیر زیاد در رسیدگی و قطعی طولانی مدت سرور اختصاصی ایران شما خواهد داشت.

از طریق لینک خرید سرور اختصاصی ایران شما میتونید با خیالی آسوده از خدمات سرور اختصاصی ایران ارائه شده توسط پنتا سرور بدون هیچ گونه واسطه ای خرید سرور اختصاصی خودتون رو انجام بدید.

از کجا VPS بخریم؟

از کجا VPS بخریم و از کجا سرور مجازی بخریم دو سوال مشابه هم هستن و بعضی افراد VPS را سرور جدایی از سرور مجازی فرض میکنن.

در واقع اصطلاحات سرور مجازی، وی پی اس و VDS کاملا برابر هستند.

بهترین VPS برای ترید

بهترین VPS برای ترید سرور مجازی است که ضمن اینکه در دیتاسنتر های با کیفیت مستقر اروپایی میزبانی شده باشه، منابع سخت افزاری کاملا اختصاصی داشته باشه و پینگ بسیار مناسبی از کشور ایران داشته باشه.

خرید سرور مجازی ترید را حتما باید از شرکت های معتبر انجام داد تا دچار خسارت و مشکلاتی مثل تغییر آی پی و… نشوید.

بهترین VPS ایران

بهترین VPS ایران هم دارای فاکتور هایی است که در بالا ذکر شد ، اما موارد ذکر شده در بالا بصورت کلی بودند و مختص سرور مجازی ایران نبودن.

بهترین VPS ایران طبیعتا باید در بهترین دیتاسنتر ایران هم میزبانی شده باشه، در حال حاضر که در سال 1402 هستیم، تا این لحظه دیتاسنتر آسیاتک در بین دیگر دیتاسنتر های ایرانی بهترین بوده.

به همین دلیل جهت خرید بهترین VPS ایران ما پیشنهاد میکنیم از شرکت هایی سرور مجازی ایران تهیه کنید که از دیتاسنتر آسیاتک خدمات ارائه میکنند.

از کجا سرور مجازی بخریم؟ (از دید هوش مصنوعی!)

سرور مجازی (Virtual Private Servers) به عنوان جایگزینی ارزان قیمت و مقرون به صرفه برای سرورهای فیزیکی معمولی در نظر گرفته می‌شوند.

با توجه به اینکه این روش بسیار محبوب شده است، انتخاب یک سرویس دهنده مناسب برای خرید سرور مجازی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

در این مقاله، به بررسی چند نکته کلیدی برای خرید سرور مجازی پرداخته خواهد شد.

اولین قدم برای خرید سرور مجازی، تعیین نیازهای شما است.

بررسی نیازهای فعلی و آینده شما به منابع سرورهای مجازی، از جمله حافظه، پردازنده و فضای دیسک می‌تواند به شما کمک کند تا سرویس دهنده‌ای را انتخاب کنید که به شما نیازهای مناسبی را ارائه کند.

همچنین، باید در نظر داشته باشید که آیا نیاز دارید سرور مجازی شما در یک مرکز داده خاص واقع شود یا خیر.

یکی از عوامل مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود، قیمت است.

بازار سرویس دهندگان سرورهای مجازی بسیار پر رقابت است و قیمت‌ها می‌توانند متفاوت باشند.

بررسی قیمت‌ها و مقایسه آنها می‌تواند به شما کمک کند تا سرویس دهنده‌ای را پیدا کنید که قابلیت ارائه خدمات مناسب را با قیمت مناسب داشته باشد.

علاوه بر این، امنیت نیز یک عامل بسیار حیاتی است. بررسی امنیت سرورهای مجازی و اطمینان از اینکه سرویس دهنده از تکنولوژی‌های امنیتی پیشرفته استفاده می‌کند، بسیار مهم است.

همچنین، باید از سرویس دهنده خود بپرسید که آیا پشتیبانی از پروتکل‌های امنیتی از جمله SSL و تونلینگ VPN را ارائه می‌دهد یا خیر.

سرعت و عملکرد نیز نکته‌ای است که باید در نظر گرفته شود. سرویس دهنده انتخابی باید از پهنای باند بالا و زمان دسترسی کم برخوردار باشد تا بتواند به شما سرویسی با کیفیت ارائه دهد.

در نهایت، نظرات و بررسی‌ها در مورد سرویس دهنده نیز می‌تواند به شما در انتخاب کمک کند.

بررسی تجربیات کاربران قبلی و دیدگاه‌های آنها درباره سرویس دهنده مورد نظر، می‌تواند به شما اطلاعات ارزشمندی را درباره کیفیت و قابلیت اعتماد سرویس دهنده فراهم کند.

در کل، خرید سرور مجازی یک تصمیم مهم است و باید به مواردی مانند نیازها، قیمت، امنیت، عملکرد و نظرات دیگران توجه کنید.

با توجه به این موارد، می توانید سرویس دهنده مناسبی را برای خرید سرور مجازی خود پیدا کنید.

امید واریم توضیحات بالا در خرید بهترین سرور مجازی به شما کمک کرده باشه و با چشمانی باز و خیالی آسوده سرور مجازی خودتون رو تهیه کنین.

مثل همیشه از طریق بخش نظرات میتونین سوالات خودتون رو با ما در میان بذارین و ماهم در سریع ترین زمان ممکن پاسخگو سوالات شما عزیزان هستیم.

موفق و سربلند باشید…

امتیاز به این مقاله

میانگین آراء از 5 / 4.9

امتیازی ثبت نشده

اشتراک گذاری:

35 پاسخ

  1. من فروشگاه چرم دارم و برادرم واسم از یکی هاست گرفت که دقیقا همین بلایی که شما گفتین سرم اومد.
    چند ماه اول همه چیز خوب بود اما یهو ول کرد رفت،از شرکتی هم که ازش نمایندگی هاست گرفته بود خواستیم که بک آپ سایتم رو بده گفتن ایشون فاکتور سرور شون رو پرداخت نکردن و اطلاعات حذف شده.
    واقعا خیلی تجربه بدی بود و دیگه نمیتونم به هیچ کس برای راه اندازی سایتم اعتماد کنم

    1. سلام دوست عزیز
      بسیار از بابت این موضوع ناراحت شدیم اما یک قسمت اشتباه از شما هم بوده.
      شما از هر شخص یا شرکتی هاست یا سرور مجازی تهیه میکنین همیشه یادتون باشه که حداقل هفته ای 1 بار از اطلاعات خودتون بک آپ بگیرین،اینطوری هم زحمات شما هدر نمیره و هم حداقل یک آرامش خاطری بابت حفظ اطلاعات تون دارین.
      امیدواریم در انتخاب بعدی شرکت هاستینگ مناسبی انتخاب کنید.
      موفق باشید.

  2. کاش درمورد هاست از کجا بخریم هم توضیح میدادین،خسته شدیم انقدر از اینور به اونور رفتیم!
    همه هم‌ میگن ما بهترینیم!

  3. سلام.
    دقیقا با شما موافق هستم.
    بلایی که سر ما آمد و از جایی سرویس تهیه کردیم که بعد از 3 ماه دیگه نه سایتمون در دسترس بود و نه اطلاعات سایتمون رو میتونستیم برداریم.
    ممنون بابت مطلب مفید و اطلاع رسانی خوبتون.

  4. سلام
    آیا سرور مجازی ایران شما امکان نصب سی پنل رو داره؟
    از نظر تحریم منظورم هست.

    1. عرض سلام خدمت شما دوست عزیز
      بله کلیه سرویس های سرور مجازی ایران و خارج امکان نصب سی پنل را دارند و مشکلی از بابت تحریم نیست.
      موفق باشید

  5. با سلام
    در صورتی که بخوام مستقیم از خارج خرید سرور مجازی انجام بدم شما میتونین انجام بدین؟
    پیشنهاد شما این هست که از کجا سرور مجازی بخرم؟ کدوم دیتاسنتر؟
    سرور مجازی اروپا میخوایم.
    ممنون میشم زود جواب بدین.

  6. سلام
    سرور مجازی ارزان قیمت ایران رو میخوام بخرم اما زده ناموجود!
    دیگه vps ارزون نمیدین؟

  7. با سلام

    بنده از شرکتی ۸ سرور مجازی دارم و بنا بر مشکلاتی قصد انتقال سرور هام به شرکت دیگه ای رو دارم.
    ۱) آیا در صورتی که ۸ عدد VPS رو یکجا از شما خرید کنم تخفیف میدین؟
    ۲) انتقال اطلاعات سرور مجازی من رو شما رایگان انجام میدین یا خودم باید انجام بدم؟

    لطفا زودتر جواب بدین.

    ممنونم

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز

      برای این موارد بهتر هست از طریق تیکت با همکاران مالی ما در ارتباط باشید.
      اما بنده بصورت خلاصه پاسخ سوالات تون رو میدم.
      1) بله برای خرید های بالای 5 عدد که بصورت یکجا باشند 20% تخفیف برای سرویس های سرور مجازی لحاظ میکنیم.
      2) انتقال اطلاعات سرور مجازی شما از شرکت هاستینگ قبلی بصورت رایگان توسط ما انجام میشه.

      موفق باشید

  8. سلام
    چند دقیقه پیش درخواست سرور مجازی اسپانسری بصورت رایگان ارسال کردم،لطفا زودتر جواب بدین بدونم VPS رایگان بهم تعلق میگیره یا نه.

    1. سلام خدمت شما

      پاسخ درخواست VPS رایگان شما چند دقیقه بعد از ثبت درخواست توسط همکاران مربوطه پاسخ داده شد.

      موفق باشید

  9. سلام
    برای خرید سرور مجازی نیاز به مشاوره داشتم،امکانش هست با من تماس بگیرید؟
    شماره تماس:۰۹۳۵۹۲۲****

    سپاس فراوان از شما

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز
      بهتر است در بخش نظرات شماره تماس قرار ندید (البته شماره شما را اصلاح کردیم)
      شماره تماس شما به بخش مشاوره قبل از فروش سرور مجازی تحویل داده شد و تا دقایقی دیگر با شما تماس خواهند گرفت.

      موفق باشید

  10. سلام
    من خارج کشور زندگی میکنم و میخواستم مستقیم از شرکت خارجی سرور مجازی بخرم.
    شما هاستینگ خارجی که معتبر باشه و سرور مجازی با کیفیت بالا ارائه بده میتونین معرفی کنین که بدونم از کجا سرور مجازی بخرم؟

    سپاس

    1. سلام خدمت شما

      سرور مجازی از کدام کشور مد نظر شماست؟
      بفرمایید تا متناسب کشور مورد نظر شما بهترین هاستینگ یا ارائه دهنده سرور مجازی رو معرفی کنیم.

      موفق باشید

  11. سلام

    سرور مجازی ایران شما واقعا تحویل آنی هست؟!
    از یک سایتی خرید کردم نوشته بود تحویل آنی اما نه تحویل دادن و نه جواب زنگ و تیکت میدن!
    لطفا سریعتر جواب بدین نیاز فوری به خرید سرور مجازی دارم.
    مرسی

  12. سلام
    در شرایط فعلی که جایی سرور مجازی با پهنای باند یا همون ترافیک نامحدود VPS نمیدن شما هم شرایط تون مثل بقیه شرکت های هاستینگ هست؟

    1. سلام

      بله در حال حاضر ما هم سرور مجازی ایران با ترافیک نامحدود در صورت رعایت نسبت ترافیک 1 به 10 ارائه میکنیم.
      در صورتی که که امکان رعایت نسبت ترافیک در سرور مجازی ایران را نداشته باشید میتونین ترافیک اضافه تهیه بفرمایید.

      با تشکر

  13. سلام
    در صورتی که سرور مجازی ایران خرید کنیم بعد از چند ماه بخوایم سرور اختصاصی ایران بخریم
    امکان انتقال اطلاعات بصورت رایگان وجود داره؟

    1. سلام خدمت شما
      بله دوست عزیز شما هر سرویس از ما یا شرکت دیگه ای داشته باشید و قصد انتقال دیتا داشته باشید
      انتقال اطلاعات به سرور اختصاصی،سرور مجازی و هاست بصورت رایگان انجام خواهد شد.
      موفق باشید

  14. بعد از خوندن مقاله از کجا سرور مجازی بخریم با اینکه به چند نکته اشاره کردین ولی بهش توجه نکردم و از جای دیگه سرور خریدم و الان پولم به باد رفت :)))
    بعضی سایت ها قیمت هاشون واقعا گول زنندست

    1. سلام خدمت شما
      بله قبل از خرید سرور مجازی فقط به ارزان بودن قیمت ها نباید توجه کرد و باید شرکت مورد نظر قبل از خرید حتما بررسی بشه.
      سعی کنید قیمت شرکت های مختلف رو اول بررسی کنین تا قیمت معقول به دستتون بیاد.

  15. توی این همه سال هیچ شرکت هاستینگی ندیدم که مثل پنتا سرور پرسنل خوش اخلاق و رفتار داشته باشن.

    1. سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز
      سپاس از نظر لطف شما
      همکاران ما همواره در تلاش هستند جهت جلب رضایت شما عزیزان.

  16. بعد از انتقال سایت مون به سرور مجازی ایران پنتا سرور هم سرعت خیلی افزایش پیدا کرد هم رتبه گوگل مون خیلی رفت بالا.
    البته کانفیگ سرور رو سپردیم به پنتا سرور که بصورت حرفه ای واسمون انجام دادن.
    همیشه موفق باشید

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز
      بسیار خوشحالیم که تونستیم با ارائه سرویس های با کیفیت سرور مجازی، رضایت شما رو جلب کنیم.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب آموزشی