سروراختصاصي چیست و چه کاربردی دارد؟

سروراختصاصي چیست و چه کاربردی دارد؟
فهرست مطالب
3
(2)

سروراختصاصي چیست و چه کاربردی دارد؟

در ذهن بسیاری از افراد معنی سرور در زمان خرید سرویس های میزبانی یا سرور بسیار پررنگ شده و تبدیل به یک چالش بزرگ برای آنها خواهد بود.

به همین دلیل تیم پنتا سرور این مقاله را به درخواست مشتریان عزیز برای آشنایی بیشتر با مقوله ی کلی از سرور آماده کرده است تا آشنایی شما عزیزان را با سرور افزایش دهد.

 

تفاوت سرور اختصاصی و مجازی ایران آسیاتک

– سرور های اینترنتی (Online) چیست؟

در لغتنامه ها نیز معنی سرور، سرویس دهنده عنوان شده است. به بیان ساده تر میتوان گفت سرور ابر کامپیوتری همیشه روشن و متصل به اینترنت هست که درخواست های متعدد در تمامی ساعات شبانه روز را پاسخ میدهد.

 

 

 

 

 

– منظور از درخواست چیست؟

به عنوان مثال سایت ها یا نرم افزار هایی که عام مردم در طول شبانه روز از آنها برای کارهای مختلف ( نرم افزار های تحت وب , کلاس های مجازی , اپلیکیشن های موبایل ,… )  روز مرره از آن در تلفن های هوشمند خود یا کامپیوتر های خود

از آن استفاده میکنند به یک منبع یا به اصطلاح دیتا بیس متصل خواهد شد.

خرید سرور اختصاصی سرور مجازی ایران آسیاتک

برخی از این نرم افزار های یا سایت ها به منابع زیادی احتیاج ندارند و با سرور های مجازی که در مقاله های بعدی به صورت تخصصی به آنها خواهیم پرداخت قابل انجام هستند ; ولی برخی از نرم افزار های وابسته به نوع طراحی و کاربرد و میزان منابع مورد نیاز و اختصاصی

نیازمند سرور های اختصاصی میباشند.

 

 

 

 

 

-توضیحاتی در مورد سخت افزار سرور ها و تفاوت آن با کامپیوتر های معمولی

سخت افزار سرور ها قطعاتی مشابه با کامپیوتر های خانگی ولی با تکنولوژی های پیرفته تر و سطح عملکرد فوق العاده بالاتری انجام وظیفه خواهند کرد.

به عنوان مثال رم های DDR4 با پهنای باند فوق العاده بالا و پردازنده های Intel Xeon ( CPU )  با تعداد هسته های فیزیکی بالا با قدرت پردازش فرکانسی بیش از ۳ گیگاهرتز توانایی پردازش نرم افزار های پیچیده و سنگین را دارا هستند که کامپیوتر های خانگی به هیچ وجه توانایی آنرا ندارند.

سرور اختصاصی سرور مجازی SSD NVMe ایران

از دیگر تفاوت ها و ویژگی های سرور میتوان به تفاوت هارد های SSD و NVMe با هارد های معمولی پرداخت.

توان انتقال اطلاعات هارد های معمولی بین ۵۰ تا ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه میباشد ولی هارد های SSD مخصوص دیتا سنتری که در سرور های پنتا سرور استفاده میشه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه میباشد که این امر سرعت پردازش اطلاعات در سرور را به صورت چشم گیری افزایش خواهد داد.

و اما هارد های Nvme نسخه ی دیتا سنتری که از بالاترین تکنولوژی روز دنیا برخوردار هستند و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی آنها تا ۳٫۵ گیگابایت بر ثانیه قابل انجام هست!

دیگر تفاوت سخت افزار سرور ها با کامپیوتر های معمولی در کارت شبکه یا درگاه ارتباطی و قدرت پاسخگویی اینترنتی سرور هست

که حد اقال آن از ۱ گیگابیت ( ۱۲۸ مگابایت بر ثانیه ) تا ۱۰ گیگابیت ( ۱٫۲۸ گیگابایت بر ثانیه ) توان ارسال و دریافت اطلاعات را در ثانیه امکان پذیر میکند.

 

-سیستم عامل هایی که روی سرور ها نصب میشوند

به دلیل تفاوت سیستم عامل های سرور ها با سیستم عامل های خانگی نرم افزار ها و سیستم عامل های آنها هم متفاوت هست در مقایسه با سیستم های خانگی.

از جمله سیستم عامل ها میتوان   Window Server ها و سیستم عامل های Linux Based اشاره کرد که تعداد زیادی از آنها موجود هست که از جمله معروف ترین آنها میتوان به  CentOs , Debian , Ubuntu اشاره کرد.

 

سرور اختصاصی سرور مجازی آسیاتک برج میلاد

محل استقرار سرور ها اختصاصی ( دیتا سنتر )

حال با این توضیحات مختصری که در مورد سرور ها داده شده , این ابر رایانه ها با قدرت پردازش بالا که گرمای زیادی هم تولید میکنند و از نظر ایمن بودن هم باید در محلی باشند که هم دمای مناسب جهت افزایش راندمان سرور و ایمنیت آنها از اتفاقات ناگهانی مانند آتش سوزی و … در امان باشند.

از این رو محل هایی در اقصی نقاط جهان وجود دارد به اسم دیتا سنتر  ( مرکز داده ) که بستر مناسب برای استقرار این نوع ابر رایانه ها را فراهم میکنند که از سیستم های تهویه مطبوع پیشرفته و اطفای حریق مناسب و مانیتورینگ دقیق سرور های موجود در دیتا سنتر بهره میبرند.

سرور های پنتا سرور هم از این قاعده مستثنی نیست و در دیتا سنتر بزرگ و پیشرفته آسیاتک واقع در برج میلاد تهران استقرار دارند.

 

-از دیگر ویژگی های سرور های پنتا سرور

امنیت بسیار بالا

دارا بودن Raid سخت افزاری و نرم افزاری

قابلیت افزایش منابع و ارتقای سخت افزار

اختصاصی بودن کامل منابع سخت افزاری

کیفیت بالا و استفاده از بروز ترین سخت افزار های موجود در بازار

 

خرید سرور اختصاصی ایران دیتاسنتر آسیاتک (برج میلاد)خرید سرور مجازی ایران آسیاتک (برج میلاد)

امتیاز به این مقاله

میانگین آراء از 5 / 3

امتیازی ثبت نشده

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب آموزشی