المنتور چیست؟ معرفی افزونه المنتور

المنتور چیست؟ معرفی افزونه المنتور
فهرست مطالب
5
(2)

المنتور چیست؟ معرفی افزونه المنتور وردپرس

همانطور که در مقاله های قبلی در مورد انواع سیستم های مدیریت محتوا یا CMS صحبت کردیم و توضیحاتی رو به شما دادیم که خیلی راحت تر و هدفمند تر بتونین سیستم مدیریت محتوا خودتون رو وابسته به سایت مورد نظرتون انتخاب بفرمایید.

در مقاله ی ذکر شده شما رو با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنا کردیم و اگر با وردپرس کار کرده باشید ارزش این مقاله برای شما چند برابر خواهد بود.

المنتور چیست؟

در دنیای وردپرس شما با تعداد زیادی از افزونه ها سروکار دارید که سایت خودتون رو راه اندازی کنید. یکی از این افزونه های کاربردی المنتور (Elementor) هست.
المنتور یک افزونه برای طراحی سایت هست که شما میتونین از نقطه ی شروع سایت تا نقطه ی پایان آن را بدون حتی یک خط از دانش خاصی به برنامه نویسی طراحی کنید.
یک نرم افزار کامل و جامع با امکانات باور نکردنی ، مانند قالب های از پیش طراحی شده ، انیمیشن های زیبا و کاربردی و… که میتونه شما رو توی طراحی سایتتون خیلی جلو بندازه و کمکتون کنه تا زودتر به چیزی که در ذهنتان برای صاحب سایت هست برسید.

ویژگی های المنتور

یکی از ویژگی های بازر و بسیار خوب المنتور متن باز بودن و یا Open Source بودن این نرم افزار هست که دست یک توسعه دهنده ی وب یا همان Web Developer رو برای بهبود نرم افزار افزایش میده و میتونه هر تغییراتی رو که دوست داره در خود نرم افزار وابسته به سلیقه ی خودش ایجاد کنه.
شاید برای شما این سوال پیش بیاد که شما هم اگر بخواین در نرم افزار تغییراتی ایجاد کنید باید دانش زیادی داشته باشید! اما اینطور نیست و برای تغییرات در نرم افزار کافیست کمی با کد های CSS آشنایی داشته باشید تا شما هم بتونین دستی بر آتش داشته باشید.
یکی دیگر از ویژگی های سایت ساز المنتور که برای طراحان سایت بیشتر جالب هست و مورد توجه قرار خواهد گرفت این ویژگی هست که شما میتونین یک بار صفحه ی مورد نظر خودتون رو بسازید و در سایت های وردپرسی دیگر و یا صفحات مختلف دیگر سایت به سادگی و با چند کلیک استفاده کنید بدون نیاز به اینکه مجدد طراحی کنید.

المنتور چیست؟ معرفی افزونه المنتور

سازگاری های المنتور

یکی دیگر از دغدغه های طراحی سایت این هست که افزونه های کاربردی سازگاری با این افزونه رو داشته باشند و یا به سئو سایت ضرری وارد نشود.
افزونه ی المنتور با اغلب سایت ها ائم از فروشگاهی ، آموزشی ، دانشنامه ، خبری و… یا افزونه ها مانند ووکامرس و یا WPML ، ACF رو داراست و مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.
وقتی صحبت از استفاده افزونه المنتور باشد این سوال پیش میاد که سئو هم رعایت میشود و محتوایی که در المنتور ایجاد میشود قابل تشخیص هست و در سئو تاثیر میگذارد یا خیر!؟ سئو چیز بسیار مهم در سایت هست که باعث میشود تا محتوایت سایت شما برای موتور های جستجو گر گوگل مهم باشد.
همچنین سازگاری با Yoast یا Rank Math هم یکی دیگر از نگرانی های هست که برای طراحی حائز اهمیت هست که در سئو هم مشکلی رو نداشته باشند.
افزونه Yoast SEO با المنتور به خوبی سازگار هست و تمامی محتویات شما که با المنتور ساخته شده رو در سئو جای خواهد داد و نیازی به تنظیمات اضافه ندارد.

مقایسه المنتور رایگان و پولی Pro

نسخه های مختلف المنتور و تفاوت های آن

المنتور (Elementor) از دو نسخه ی معمولی ( رایگان ) و المنتور پرو یا همان حرفه ای ساخته شده که نسخه ی پرو آن پولی میباشد شما در نسخه ی رایگان آن با محدودیت ها مواجه هستید ولی در نسخه ی پرو امکانات فوق العاده ای رو داراست که شما میتونین از المان ها و قالب های از پیش درست شده و رنگ ها و امکانات بسیار زیادی بهره مند شوید.
چگونه با المنتور کار کنیم؟
پس از دانلود و نصب این افزونه در وردپرس این افزونه جایگزین ویرایشگر و یا المنتور وردپرسی شما خواهد شد و ازین به بعد شما با المنتور جای ویرایشگر ورد پرس کار خوهید کرد ولی این بدین معنی نیست که ویرایشگر وردپرس دیگر در دسترس نباشد و شما هر زمانی که خواستید میتونین به حالت قبل بازگردید و از ویرایشگر قبلی خود استفاده کنید.
چه چیزی المنتور رو متمایز کرده؟

خرید هاست لینوکس سی پنل ارزان

یکی از ویژگی هایی که المنتور رو متمایز و محبوب کرده استفاده از المان ها ، ابزار ها ، منو ها و تیت های از پیش آماده شده هست که کار شما رو بسیار راحت و سریع خواهد کرد.
اینکه شما بعد از هر تغییر میتونین یک پیشنمایش از طراحی خود داشته باشید و هر سکشن و عنصری که شخصی سازی کردید و ذخیره و در صفحات مختلف سایتتون استفاده کنید و امکانات بسیار زیادی که در آموزش های بعدی کار با المنتور در سایت با آن ها به صورت دقیقتر آشنا خواهید شد.

خرید هاست وردرپس و المنتور

خرید هاست مناسب المنتور

از اونجایی که المنتور یک افزونه برای وردپرس هست در نتیجه شما نیاز به هاستی دارید که مناسب وردپرس باشه که در نتیجه مناسب المنتور هم خواهد بود.

بنابر این بهترین هاست برای المنتور هاست وردپرس هست که شما میتونین تهیه کنین و از نهایت کیفیت و سرعت سایتتون لذت ببرین.

نتیجه گیری
اگر دانش برنامه نویسی رو ندارید میخواهید سایتتون رو به سلیقه ی خودتون و ساده و سریع درست کنید المنتور بهترین گزینه برای شما هست.
با امکاناتی که که المنتور داره حتی برای برنامه نویسان سایت هم روش ساده تر و سریعتری هست که پروژه های خودشون رو با این افزونه پیاده سازی کنند.

امتیاز به این مقاله

میانگین آراء از 5 / 5

امتیازی ثبت نشده

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب آموزشی