خرید سرور مجازی ایران یا سرور مجازی خارج؟

خرید سرور مجازی ایران یا سرور مجازی خارج؟
فهرست مطالب
4.8
(154)

خرید سرور مجازی ایران یا سرور مجازی خارج؟

در زمان خرید سرور مجازی اولی سوالی که پیش میاد این هست که سرور مجازی ایران بخریم یا سرور مجازی خارج مثل اروپا یا آمریکا؟

البته پیشنهاد میکنیم ضمن مطالعه این مقاله،مقاله از کجا سرور مجازی بخریم رو هم حتما مطالعه کنین که هم مکمل این مقاله هست و هم در انتخاب بهترین سرور مجازی (VPS) به شما کمک زیادی میکنه.

انتخاب موقعیت جغرافیایی سرور مجازی (VPS) یا حتی اختصاصی به موارد زیادی بستگی داره و اینطور نیست که بگیم سرور مجازی ایران بهتر هست یا سرور مجازی خارج بهتر هست.

خرید سرور مجازی ایران یا سرور مجازی خارج کشور (اروپا آمریکا) یکی از پر تکرار ترین سوالاتی است که برای کاربران مختلفی به وجود میاد که بدون توجه به پاسخ فنی این سوال احتمالا انتخاب درستی در خرید بهترین سرور مجازی نخواهیم داشت.

خوب حالا باهم بصورت دقیق این موضوع رو بررسی میکنیم تا به نتیجه درستی برسیم.

استفاده و کاربرد سرور مجازی VPS

خرید سرور مجازی ایران یا سرور مجازی خارج؟

  • هدف استفاده یا نوع مصرف از سرور مجازی (VPS) :

اولین گزینه این هست که هدف یا نوع استفاده شما برای تهیه سرور مجازی چه چیزی هست؟

حالا میایم و این سوال رو باز ترش میکنیم،منظور از هدف استفاده از سرور مجازی چیه

اینکه از سرور مجازی هزاران استفاده انجام میشه شکی نیست و واقعا هم نمیشه کلیه مصارف و استفاده های سرور مجازی یا VPS رو لیست کرد اما میتونیم اشاره کلی داشته باشیم تا تکلیف مون مشخص باشه.

شما فرض کنین سرور مجازی (VPS) برای استفاده از اکانت PayPal میخواین که خوب مشخصا نمیتونین از سرور مجازی ایران استفاده کنین و باید از سرور مجازی خارج مثل اروپا و آمریکا استفاده کنین.

پش یک نکته کلیدی در خرید سرور مجازی موضوع تحریم هست،شما باید ببینین برای استفاده ای که دارین آیا آی پی های ایران برای اون سایت مورد نظر شامل تحریم شده یا خیر که در صورتی که شامل تحریم بودیم قطعا باید از سرور مجازی VPS خارج کشور استفاده کنین.

سرور خارج کشور میشه مثل سرور مجازی هلند که دارای پینگ بسیار پایین و خوبی به ایران هست و برای یک سری مصارف خاص مثل اینکه اکانت PayPal شما مربوط به آمریکا باشه از سرور مجازی آمریکا استفاده کنین.

یا مثلا شما دارای یک نرم افزار یا ابزار خاصی هستین که به API خارجی متصل میشه و آی پی ایران رو تحریم کرده،در این شرایط هم باید از سرور مجازی خارج استفاده کنین،البته در صورتی که دارای دانش فنی کافی باشید،با سرور این و بهره برداری از سیستم پروکسی میتونین بدون مشکل تحریم و… از سرور مجازی ایران استفاده کنین.

خرید سرور مجازی ایران یا خارج کشور؟

  • کاربران و مصرف کنندگان هدف ایران هستند یا خارج از کشور؟

بعد از موضوع تحریم به این میرسیم که کاربران و افرادی که در حال استفاده و بهره برداری از سرور مجازی VPS هستند داخل ایران هستند یا خارج کشور؟

از نظر ما یا بهتره بگیم از نظر فنی و منطقی در صورتی که کاربران شما در داخل کشور هستند بهترین گزینه خرید سرور مجازی ایران هست.

چرا سرور مجازی ایران؟

سریع ترین،در دسترس ترین و پایین ترین پینگ ممکن برای کاربران داخل ایران فقط سرور ایران هست و به گزینه دیگه ای نباید فکر کنین!

فرض کنین شما روی سرور مجازی تون یک سایت دارین و کاربران شما در ایران هستند،فقط از نظر پینگ بخوایم مقایسه کنیم موضوع به شکل زیر میشه:

شبیه سازی یک کاربر در داخل ایران با اینترنت فیبر نوری خانگی

موقعیت سرور پینگ تایم
ایران 14 میلی ثانیه
اروپا 85 میلی ثانیه
آمریکا 200 میلی ثانیه

واقعا مقایسه جالبی بود و به خوبی قابل درک هست که از نظر کیفیت دریافت خدمات سرور داخل ایران برای کاربران داخل ایران بسیار مناسب است.

مقایسه آپ تایم سرور مجازی ایران و خارج کشور

  • سرور مجازی خارج در دسترس تر است یا سرور مجازی داخل کشور؟

اگه این سوال رو قبل از سال 95 از ما میپرسیدن شاید میگفتیم سرور های خارج دارای آپ تایم بالاتر هستن اما از تقریبا چهار سال پیش دیتاسنتر های داخل کشور پیشرفت بسیار بسیار چشم گیری داشتن و واقعا به آپ تایم 100% رسیدن و نمیشه از نظر آپتایم بهشون ضعف گرفت.

البته این موضوع برای همه دیتاسنتر های داخل کشور صدق نمیکنه،در حال حاضر ترجیح میدیم در مورد دیتاسنتر هایی که آپ تایم و پشتیبانی مناسبی ندارن صحبت نکنیم اما چیزی که کاملا واضح است در حال حاضر استاندارد ترین دیتاسنتر داخل کشور از نظر شبکه،برق،سیستم کولینگ،دیتاسنتر آسیاتک هست و همین موضوع باعث شده پنتا سرور یکی از مشتریان ثابت کولو کیشن این دیتاسنتر محبوب باشه.

خوب تا اینجا از نظر آپ تایم سرور های داخل هم خیالمون راحت شد و فرض رو بر این میذاریم که هم سرور خارج و هم سرور داخل کشور دارای آپتایم 100% هستن.

حالا میمونه اینکه آیا کاربر داخل ایران همیشه اینترنت بین الملل با آپ تایم 100% داره؟

اینجا یخورده موضوع جالب میشه،حالا دیگه موضوع برمیگرده سمت کاربر!

متاسفانه در حال حاضر کیفیت اینترنت کاربران داخل کشور برای اینترنت بین الملل چندان جالب نیست و حتی اصلا اتصال برقرار نیست!

این موضوع هم به موارد خیلی زیادی مربوط میشه،مثل وجود فیلترینگ،عدم خرید پهنای باند مناسب توسط ISP ها،عدم داشتن لینک های بین الملل متعدد و با کیفیت در داخل کشور و بسیار موارد تاثیر گذار دیگه که گاها برای افرادی که سرور خارج کشور دارند باعث مشکل و نا رضایتی شده.

سرور مجازی ایران یا خارج؟ (از نظر هزینه)

سرور مجازی خارج به دلیل اینکه سرور ها در خارج کشور هستند و هزینه ها بصورت دلار یا یورو هست و با توجه به کاهش ارزش پول کشور ما، دارای هزینه و قیمت بالاتری هستند اما سرور مجازی ایران به دلیل اینکه هزینه های جاری آن ارتباط کاملا مستقیم با ارز نداره، دارای قیمت ارزان تری هست.

سخن پایانی…

توضیحاتی که تا اینجا دادیم میتونه کمک زیادی در انتخاب لوکیشن سرور مجازی VPS یا سرور اختصاصی مناسب نیاز و نوع مصرف شما داشته باشه و به پاسخ سوال خرید سرور مجازی ایران یا سرور مجازی خارج کشور برسید که امیدواریم برای شما کاربردی باشه و در خرید بهترین سرور مجازی به شما کمک کرده باشه.

خیلی خوشحال میشیم شما هم تجربیات خودتون رو در مورد خرید سرور مجازی VPS ایران یا خارج کشور رو با ما در ارتباط بذارین و بگین از نظر شما کدوم بهتر بوده و رضایت شما رو جلب کرده.

موفق و سربلند باشید

امتیاز به این مقاله

میانگین آراء از 5 / 4.8

امتیازی ثبت نشده

اشتراک گذاری:

4 پاسخ

  1. سرور مجازی ایران امکان رفع مشکل تحریم داره؟
    ما در حال حاضر به اجبار از سرور مجازی خارج استفاده میکنیم و به داخل میخوایم انتقال بدیم بخاطر اسکریپت سایت میگن به مشکل تحریم بر میخوریم.

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز
      در دنیای امروزی قطعا برای هر مشکلی راه حلی وجود داره.
      برای مشکل شما هم با سرور مجازی این مشکل به راحتی با راهکار های شبکه قابل حل هست و نیازی نیست حتما از سرور مجازی خارج استفاده کنید.
      برای اطلاعات بیشتر از طریق تیکت با ما در ارتباط باشید.
      موفق باشید

    1. سلام خدمت شما
      بصورت کلی در صورتی که کاربران شما در داخل ایران هستند، پشنهاد قطعی ما سرور اختصاصی ایران هست.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب آموزشی