خرید سرور مجازی یا هاست

خرید سرور مجازی یا هاست
فهرست مطالب
4.6
(9)

خرید سرور مجازی یا هاست ؟ یا فرق هاست با سرور مجازی چیست؟

دو سوالی که معمولا افراد بعد از مدتی که سایت شون رو راه اندازی کردن واسشون پیش میاد.

سرور مجازی و هاست تفاوت های خیلی زیادی باهم دارن و ما میخوایم اینجا برای شما توضیح بدیم که خرید سرور مجازی یا هاست کدام بهتر است و فرق هاست با سرور مجازی یا VPS چیست.

اول میخوایم کامل مشخص کنیم که سرور مجازی چیست و هاست چیست.

هاست چیست؟

هاست در واقع یک فضایی است که شما فایل های سایتتون رو روی اون بارگذاری میکنین،این فایل های معمولا PHP یا HTML هست (توجه کنین گفتیم معمولا نه فقط، چون بیشترین زبانی که برای طراحی سایت استفاده میشه PHP است)

شما وقتی فایل های PHP تون روی هاست بارگذاری میکنین کار پردازش کد ها بر عهده سرور هست و در نهایت خروجی لازم به کاربر نمایش داده میشه و نمیخوایم بیشتر موضوع رو باز کنیم چون هدف اصلی ما در این مطلب آموزشی این هست که در انتخاب بین هاست و سرور مجازی به شما کمک کنیم.

بصورت کلی شما وقتی سرویس هاست خرید میکنین نیازی نیست به مسائلی مثل امنیت سرور،بهینه سازی نرم افزار ها و… آشنایی داشته باشید و یا درگیر این مسائل بشید.

در واقع هاست یک بستر کاملا آماده برای راه اندازی فوری سایت شماست.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یک بخشی از سرور اختصاصی است که بر اساس منابعی که برای اون مشخص شده دارای سخت افزار تعریف شده مثل رم،سی پی یو و… است.

البته قبلا بصورت مفصل در مورد سرور مجازی چیست و از کجا سرور مجازی بخریم صحبت کردیم و میتونین مقاله های قبل رو مطالعه کنین که خیلی مفید هست.

سرور مجازی یا VPS دارای سیستم عامل کاملا مستقل است و شما مدیریت کامل به سرور جهت هر کاری رو دارین.

 

خوب حالا با هاست چیست و سرور مجازی چیست تا حدودی آشنا شدیم،و میریم برای تفاوت هاست با سرور مجازی و یا خرید سرور مجازی یا هاست.

فرق هاست با سرور مجازی یا تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی:

خوب حالا میریم سر موضوع اصلی مون یعنی خرید سرور مجازی یا هاست و فرق هاست با سرور مجازی.

به زبان ساده بخوایم بگیم هاست مثل این میمونه که شما برای خرید خونه رفتین یک خونه در آپارتمان خریدین،شرایط آپارتمان با شرایط هاست اشتراکی تقریبا مشابه هم هستن چرا؟

در هاست اشتراکی سایت شما و سایت دیگر مشتریان روی یک سرور مشترک با سیستم عامل و نرم افزار های مشترک هست.

توی آپارتمان شما یک همسایه داشته باشین که زیاد مهمان داره طبیعتا برای شما مشکل ساز میشه چه از نظر سروصدا و چه از نظر مسائل دیگه.

یا مثلا در آپارتمان همگی یک درب ورودی مشترک داریم و در صورتی که یکی از همسایه ها درب ورودی رو باز بذاره،امنیت خونه شما هم به خطر میوفته!

هاست اشتراکی شرایط مشابه همین موضوع رو داره.

اما! این موضوع در سال های اخیر که Cloud Linux وارد شده تا حد زیادی حل شده اما باز هم هر کاری کنیم سرور مجازی واقعا چیز دیگست و کلود لینوکس هیچ وقت نمیتونه این موضوع رو بصورت 100% حل کنه ولی تا حد بسیار زیادی باعث بهبود این موضوع یعنی امنیت و کیفیت سرویس های هاست اشتراکی شده.

کلود لینوکس میتونه برای هر سایت محدودیت منابع ایجاد کنه تا یک سایتی که بسیار پر بازدید هست باعث نشه حق بقیه کاربران خورده بشه و برای اونا مشکل ایجاد بشه.

خرید سرور مجازی به عنوان هاست میزبانی سایت:

خوب حالا در مورد سرور مجازی توضیح میدیم،سرور مجازی یک سیستم عامل کاملا مستقل هست و مصرف مشترکین دیگه یا حتی ضعف امنیتی مشترکین دیگه تاثیری روی سایت شما نداره.

اما استفاده از سرور مجازی هم به این راحتی ها نیست و نیاز به دانش فنی داره که البته این مورد هم پنتا سرور تا حد بسیار زیادی برای مشترکین خودش حل کرده!

با توجه به اینکه تعداد افرادی که علاقه مند شدن از سرور مجازی بجای هاست استفاده کنن،ما اومدیم و راه اندازی و مدیریت سرور مجازی برای میزبانی سایت کاربران رو بر عهده گرفتیم.

شاید واستون سوال بشه سرور مجازی چرا سخت تر هست و یا نیاز به دانش فنی بیشتری داره که این هم توضیح میدیم خدمتتون.

شما وقتی سرور مجازی تهیه میکنین یک سرور با سیستم عامل خام به شما تحویل میشه که هیچ چیزی روی اون نصب نیست،یعنی خبری از سی پنل یا دایرکت ادمین نیست!

شما باید ابتدا لایسنس دایرکت ادمین یا سی پنل هرکدوم که مد نظر تون هست رو ابتدا تهیه کنین و بعد اقدام به نصب کنترل پنل بکنین.

البته نصب کنترل پنل بسیار سادست و با چند دستور جزئی که آموزش اون هم در سایت موجود هست،نصب سی پنل یا دایرکت ادمین رو انجام بدید اما موضوع اصلی نصب کنترل پنل نیست بلکه تنظیمات امنیتی و بهینه سازی هایی مربوط به وب سرور ، دیتابیس و… است که کاری تخصصی و نیازمند دانش فنی است.

امتیاز به این مقاله

میانگین آراء از 5 / 4.6

امتیازی ثبت نشده

اشتراک گذاری:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب آموزشی