خرید سرور مجازی ویندوز ایران در 2 قدم !

خرید سرور مجازی ویندوز ایران
فهرست مطالب
5
(1)

خرید سرور مجازی ویندوز ایران

در مقالات آموزشی قبلی در مورد نحوه و آموزش خرید سرور مجازی و از کجا سرور مجازی بخریم صحبت کردیم.

در این مقاله قصد دارید یک توضیحات کلی در مورد سرور مجازی ویندوز و خرید سرور مجازی ویندوز ایران بدیم که مقاله مفیدی خواهد بود مخصوصا برای افرادی که بار اول هست خرید سرور مجازی انجام میدن.

ابتدا یک توضیحی میدیم که سرور مجازی یا VPS چیست و در ادامه توضیحاتی تکمیلی تر و با جزئیات بیشتر.

سرور مجازی یا VPS چیست؟

سرور مجازی یا VPS / VDS بخشی از یک سرور اختصاصی هست که یک منابع سخت افزاری مشخصی برای اون تعریف شده.

مثلا برای یک سرور مجازی میشه تعریف کرد که 2 گیگابایت رم ، 2 هسته پردازنده و 50 گیگابایت هارد از کل توان و سخت افزار سرور اختصاصی به اون اختصاص داده بشه.

در این حالت در واقع ما یک سرور مجازی با سیستم عامل مستقل داریم که دارای چنین منابع سخت افزاری هست.

تا اینجا متوجه شدیم که سرور مجازی چیست و حالا میریم برای ادامه موضوع.

سیستم عامل سرور مجازی

شما وقتی خرید سرور مجازی انجام میدید،باید روی اون یک سیستم عاملی نصب بشه تا بتونید از سرور مجازی خودتون استفاده کنید.

سیستم عامل سرور مجازی بر اساس نیاز کاربر میتونه سیستم عامل های مختلفی باشه،مثلا شخصی نیاز به سرور مجازی لینوکس داره،یا شخصی سرور مجازی ویندوز یا حتی میکروتیک و…

در واقع نیاز و هدف استفاده شما از سرور مجازی مشخص میکنه که سیستم عامل سرور مجازی شما چی باشه.

با توجه به اینکه در این مقاله ما هدف این هست که بیشتر سرور مجازی ویندوز رو توضیح بدیم از توضیحات بیشتر در مورد دیگر سیستم عامل های سرور مجازی بسنده میکنیم.

ما فرض رو بر این قرار میدیم که انتخاب شما بصورت قطع سرور مجازی ویندوز ایران هست.

خرید سرور مجازی ویندوز ایران

خرید سرور مجازی ویندوز ایران

در زمان خرید سرور مجازی ویندوز ایران بر اساس شرکت هاستینگی که انتخاب کردید شما حق انتخاب های مختلفی بین نسخه های مختلف ویندوز خواهید داشت.

نسخه های ویندوز به شکل زیر هستند.

  • ویندوز 7
  • ویندوز 10
  • ویندوز 11
  • ویندوز سرور 2008
  • ویندوز سرور 2012
  • ویندوز سرور 2016
  • ویندوز سرور 2019
  • ویندوز سرور 2022

خرید سرور مجازی ویندوز 7 :

ویندوز 7 یکی از محبوب ترین نسخه های ویندوزی هست که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده اما در حال حاضر ویندوز 7 دیگه پشتیبانی نمیشه و در صورت استفاده از ویندوز 7 روی سرور مجازی همیشه شما در خطر مشکلات امنیتی هستید.

بنابر این ما اصلا خرید سرور مجازی ویندوز 7 روز پیشنهاد نمیکنیم!

خرید سرور مجازی ویندوز 10 و 11 :

ویندوز های 10 و 11 بعد از نسخه 8 منتشر شدن،ما در لیست نسخه 8 رو اصلا عنوان نکردیم چون این نسخه به حدی باگ و مشکلات داشته که قطعا کسی اصلا سمتش نمیره!

ویندوز 10 و 11 ویندوز هایی هستند که همچنان از سمت شرکت مایکروسافت بروزرسانی دریافت میکنن و از نظر امنیت نسبت به ویندوز 7 بهتر هستن اما باز هم ما پیشنهاد میکنیم تا حد امکان از ویندوز 10 و 11 روی سرور مجازی ویندوزی تون استفاده نکنین! چرا؟

چون ویندوز 7 ، 10 و 11 اصلا طراحی نشدن برای سرور و به این ویندوز ها نسخه دسکتاپ گفته میشه!

در واقع شرکت مایکروسافت این هارو طراحی کرده برای کاربرد های خانگی و اداری و نه به عنوان استفاده در سرور.

چرا ویندوز های دسکتاپ در سرور پیشنهاد نمیکنیم؟

استفاده از ویندوز های دسکتاپ در سرورها عموماً توصیه نمی شود. دلیل اصلی این است که ویندوز های دسکتاپ به طور عمده برای استفاده شخصی و برنامه های کاربردی روزمره طراحی شده اند و نه برای استفاده در یک محیط سروری پربار. سیستم عامل ویندوز دسکتاپ می تواند برای کارهای محدودی در سرورها مناسب باشد، اما در مقایسه با سیستم عامل ویندوز سرور، امکانات و قابلیت های کمتری را دارد.

به علاوه، ویندوز های دسکتاپ معمولاً طراحی شده اند تا به تعداد کمتری کاربر همزمان پاسخ دهند. این بدان معنی است که هنگامی که تعداد کاربران و خدمات در سرور افزایش می یابد، عملکرد سیستم می تواند کاهش یابد و پایداری سرور را تحت تاثیر قرار دهد. ویندوز سرور به طور خاص برای مدیریت و پشتیبانی از بارهای کاری سنگین در سرورها طراحی شده است و از قابلیت ها و امکاناتی برخوردار است که به سیستم عامل ویندوز دسکتاپ نیست.

و دلایل دیگه این هست در ویندوز دسکتاپ برخی امکاناتی وجود داره و فعال هستند که در ویندوز سرور هیچ کاربردی ندارن و ضمن اینکه منابع سرور بدون دلیل درگیر میکنن،مشکلات امنیتی هم میتونن به وجود بیارن!

سرور مجازی ویندوز چیست؟

سرور مجازی ویندوز چیست؟

توی پرانتز یک توضیحی بدیم چون این موضوع در گوگل زیاد جستجو میشه اونم این هست که سرور مجازی ویندوز چیست؟

در بالا سرور مجازی یا وی پی اس چیست رو توضیح دادیم،سرور مجازی ویندوز چیست دقیقا همون توضیحات هست و فقط این مورد بهش اضافه میشه که سرور مجازی ویندوز به سرور مجازی گفته میشه که روی اون سیستم عامل ویندوز نصب شده.

بصورت کلی در ساختار سرور مجازی ویندوز و سرور مجاز لینوکس تفاوتی نیست و تفاوت این دو فقط در این هست که روی سرور مجازی ویندوز سیستم عامل ویندوز که میتونه نسخه های مختلفی باشه نصب شده و سرور مجازی لینوکس هم سرور مجازی هست که یکی از توزیع های سیستم عامل لینوکس روی اون نصب شده.

شما در مقاله راهنمای خرید بهترین سرور مجازی ایران هم میتونین اطلاعات دقیق در تر مورد خرید سرور مجازی ایران کسب کنین.

مجبورم سرور مجازی ویندوز 10 یا 11 بخرم چه کنم؟

واقعیت این هست که گاهی اوقات افراد مجبور هستند حتما روی سرور مجازی شون ویندوز 10 یا 11 یا حتی 7 نصب کنن که معمولا به این دلیل هست که نرم افزاری که قصد استفاده از اون دارن در ویندوز سرور به درستی اجرا نمیشه.

هرچند این مورد بسیار نادر هست اما چنین چیزی وجود داره و بعضی نرم افزار ها به درستی برنامه نویسی نشدن و در سرور ویندوز به درستی اجرا نمیشن.

در این حالت باید به چند نکته توجه کنید تا هم مشکلات امنیتی کمتری برای سرور مجازی VPS شما رخ بده و هم مصرف منابع سخت افزاری مضاعف در سرور تون نداشته باشید.

  1. حتما فایروال سرور مجازی با ویندوز 10 و 11 روشن کنید.
  2. همیشه ویندوز سرور مجازی تون رو آپدیت نگهدارید
  3. از بخش سرویس های ویندوز،برخی سرویس هایی که مورد استفاده نیستن رو استاپ کنید.
  4. از نصب نرم افزار های سرویس دهنده بیهوده و اضافه جددا خودداری کنید

با رعایت این 4 مورد در سرور مجازی با ویندوز 10 یا 11 مشکلات امنیتی و کمبود منابع کمتری احساس خواهید کرد.

خرید سرور مجازی ایران ویندوز سرور 2016 ، 2019 یا 2022 ؟

در صورتی که قصد خرید سرور مجازی ویندوز ایران دارید چند حق انتخاب بابت نسخه ویندوز سرور جلو شما قرار داره.

بصورت کلی بیس ویندوز سرور 2016 ، 2019  و 2022 مشابه هم هست و تفاوت بین این 3 نسخه ویندوز سروری کم هست.

اگه توجه کرده باشید ما اصلا ویندوز سرور 2008 و 2012 رو در این لیست قرار ندادیم چون هم بیس متفاوتی دارن و هم بسیار قدیمی هستن که مشکلات امنیتی فراوانی شما رو تهدید میکنه.

اما ویندوز سرور 2008 یک مزیت خوبی که داره به نسبت ویندوز سرور 2016 و… واقعا مصرف منابع کمتری داره چون اون زمان که این ویندوز طراحی شده بود،سخت افزار سرور ها در این قدرتمند نبودن به همین خاطر به شکلی طراحی شده که مصرف منابع سخت افزاری کمتری رو داشته باشه.

سرور مجازی VPS ویندوز

 

مقایسه سخت افزار مورد نیاز برای سرور مجازی با ویندوز سرور 2016 ، 2019 و 2022

خوش بختانه در این قسمت نکته جالبی که وجود داره این هست که بابت حداقل سخت افزار مورد نیاز برای این 3 نسخه از ویندوز سرور تفاوت وجود نداره.

یعنی همه این 3 نسخه ویندوز سرور طبق اعلام شرکت مایکروسافت باید حداقل پردازنده 1 هسته 1.4 گیگاهرتزی و 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت هارد داشتن باشن.

فقط یک تفاوت کوچیک در ویندوز سرور 2022 وجود داره چون یک نسخه ای مشابه ویندوز 11 هست،این هست که پردازنده شما باید از TPM ساپورت کنه تا بتونید از این ویندوز روی سرور مجازی تون استفاده کنید.

پس تا اینجا از نظر منابع سخت افزاری ما مشکل یا محدودیت خاصی برای انتخاب بین این 3 نسخه ویندوز سرور روی سرور مجازی یا VPS خودمون نداریم.

پس تفاوت بین ویندوز سرور 2016 ، 2019 و 2022 چی هست؟

در واقع شرکت مایکروسافت اومده و در این نسخه تفاوت در فیچر ها گذاشته که خیلی از این ها برای استفاده عادی از سرور مجازی یا خیلی استفاده های دیگه تفاوت خاصی نداره.

مثلا در بحث مجازی سازی در نسخه ویندوز 2022 امکانات جالبی اضافه شده که در نسخه 2016 یا 2019 دیده نمیشه.

با این شرایط وقتی تفاوت خاصی در مصرف منابع وجود نداره بهتره همیشه از جدید ترین نسخه ویندوز سرور استفاده کنیم تا هم از نظر امکاناتی چیزی کم و کاست نداشته باشیم و هم از نظر امنیت بیشتر خیالمون راحت باشه.

اما باز هم بهتره در صورتی که از نرم افزار خاصی استفاده میکنین اول از شرکت ارائه دهنده نرم افزار بپرسید که آیا نرم افزار شون مثلا با ویندوز سرور 2022 سازگار هست یا خیر.

هرچند در صورتی که شما از شرکت پنتا سرور سرور مجازی خرید کنید ، تعویض سیستم عامل سرور مجازی شما تنها با یک کلیک توسط خودتون قابل انجام هست و نصب سیستم عامل روی سرور مجازی بصورت خودکار انجام خواهد شد و نیازی به هیچ ثبت تیکتی هم نیست…

امتیاز به این مقاله

میانگین آراء از 5 / 5

امتیازی ثبت نشده

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب آموزشی