خرید سرور اختصاصی ایران

خرید سرور اختصاصی ایران
فهرست مطالب
5
(1)

خرید سرور اختصاصی ایران

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی مانند یک کامپیوتر بزرگ است که برای ذخیره سازی و مدیریت اطلاعات استفاده می‌شود. اما یک سرور اختصاصی متفاوت است، چون به طور اختصاصی برای یک شخص یا یک سازمان در دسترس است. این به این معنی است که هیچ کس دیگری به اطلاعات شما دسترسی ندارد و تنها شما می‌توانید آن را مدیریت کنید.

مانند این است که یک سرور اختصاصی مانند یک خانه بزرگ است که شما تنها در آن زندگی می‌کنید و هیچ کس دیگری نمی‌تواند وارد شود. شما می‌توانید در آن خانه خودتان قوانین خاصی داشته باشید و هر کاری که می‌خواهید بکنید.

در واقع، سرور اختصاصی به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات خود را در محیطی امن و خصوصی نگهداری کنید و آن را برای دسترسی سریع و پایدار برای هر کسی که به آن نیاز دارد، فراهم کنید.

سرور اختصاصی ایران

سرور اختصاصی ایران چیست؟

سرور اختصاصی ایران یک نوع سرور است که در کشور ایران قرار دارد و به صورت اختصاصی برای یک شرکت یا سازمان در نظر گرفته شده است. این سرورها از لحاظ فیزیکی در دیتاسنترهای مختلف در سراسر کشور قرار می گیرند و توسط تیم فنی متخصص نگهداری می شوند.

سرور اختصاصی ایران به شرکت ها و سازمان ها امکان می دهد تا بدون نگرانی از مسائل امنیتی و تحریم های بین المللی، داده ها و سرویس های خود را در داخل کشور نگهداری کنند. این سرورها معمولا دارای منابع قدرتمندی هستند و به صورت اختصاصی توسط یک نفر یا یک سازمان استفاده می شوند.

خرید سرور اختصاصی فیزیکی

خرید سرور اختصاصی فیزیکی به دو منظور وجود خواهد داشت،یک اینکه شما سخت افزار سرور را تهیه کنید و آن را در شرکت خود قرار دهید.

حالت دیگه خرید یا در واقع اجاره سرور اختصاصی هست که شما از شرکت های هاستینگ این خدمات رو دریافت میکنید.

هزینه خرید سرور اختصاصی به مقدار منابع و سخت افزار استفاده شده در سرور بستگی خواهد داشت.

مثل مدل پردازنده سرور اختصاصی،مقدار رم سرور اختصاصی،مقدار حافظه یا نوع حافظه سرور اختصاصی و…

سرور اختصاصی بر خلاف سرور مجازی به این شکل هست که کلیه سخت افزار بصورت کاملا اختصاصی در اختیار شماست و هیچ شخصی دیگری امکان استفاده و بهره برداری از منابع سرور اختصاصی شما را نخواهد داشت.

سرور اختصاصی ایران آسیاتک

 

سرور اختصاصی ایران آسیاتک

سرور اختصاصی ایران آسیاتک،یعنی سرور اختصاصی که در دیتاسنتر آسیاتک مستقر هست که سرور اختصاصی های ارائه شده توسط مجموعه پنتا سرور هم در دیتاسنتر آسیاتک قرار دارند و کلیه تجهییزات سخت افزاری سرور و تجهییزات شبکه به مالکیت شرکت پنتا سرور می باشد.

شرکت های تولید کننده سرور

شرکت های تولید کننده سرور، شرکت هایی هستند که به طور اختصاصی در تولید و عرضه سرورهای قدرتمند و پیشرفته متمرکز می‌شوند. سرورها، دستگاه هایی هستند که در شبکه های کامپیوتری استفاده می‌شوند و برای ذخیره سازی، مدیریت و انتقال اطلاعات از طریق شبکه به کار می‌روند. شرکت های تولید کننده سرورها، تلاش می‌کنند تا سرورهایی با عملکرد بالا، پایداری بالا و قابلیت های امنیتی حرفه ای را برای مشتریان خود ارائه دهند.

این شرکت ها به طور معمول سرورهایی را تولید می‌کنند که برای استفاده در سازمان ها، شرکت ها و مراکز داده مناسب هستند. سرورهای تولید شده توسط این شرکت ها، قابلیت پشتیبانی از بار کاری بالا، امکانات مجازی سازی، قابلیت های امنیتی پیشرفته و قابلیت های مدیریتی قوی را دارا می‌باشند.

از جمله بزرگترین شرکت های تولید کننده سرور اختصاصی فیزیکی میتوان HP , Dell , Supermicro , IBM و… نام برد.

شرکت HP تولید کننده بادوام ترین سرور های اختصاصی هست که در کنار مصرف برق بهینه ،سرعت و کیفیت بالا ، طول عمر قطعات بسیار بسیار بالایی دارد که به همین دلیل از سرور های اختصاصی دیگر مثل شرکت Supermicro و… دارای قیمت بالا تری است.

با توجه به قدرت و سرعت و دوام بالای سرور اختصاصی های شرکت HP مجموعه پنتا سرور بصورت کامل از سرور اختصاصی های شرکت HP استفاده میکند.

خرید سرور اختصاصی ایران یا خارج؟

خرید سرور اختصاصی به موارد متعددی بستگی داره،و نیاز شما از سرور اختصاصی مشخص میکنه سرور اختصاصی شما ایران باشه یا خارج کشور.

در صورتی که مخاطبین شما در داخل ایران هستند بهترین گزینه برای شما سرور اختصاصی ایران هست به دلیل پینگ بسیار پایین،سرعت بسیار بالا و نیم بها بودن ترافیک برای کاربران شما.

اما در صورتی که از سیستم های خاص استفاده میکنید که در آن ها بحث تحریم و… وجود دارد سرور اختصاصی خارج کشور مثل اروپا و آمریکا مناسب هست (البته این موضوع در ایران هم راهکار داره و توسط ما قابل ارائه هست)

از دیگر مزیت های سرور اختصاصی ایران نبود مشکلات تحریم،دسترسی راحت و مستقیم به خود سرور و سخت افزار است که دارای درجه اهمیت بسیار بالایی است این موضوع.

بصورت کلی با توجه به پیشرفت مناسب در دیتاسنتر های داخل کشور و دیگر نکات مثبت،پیشنهاد ما بصورت 100% خرید سرور اختصاصی ایران است.

 

 

امتیاز به این مقاله

میانگین آراء از 5 / 5

امتیازی ثبت نشده

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب آموزشی