آموزش بک آپ گیری از هاست سی پنل

آموزش بک آپ گیری از هاست سی پنل
فهرست مطالب
5
(2)

بک آپ گیری از هاست سی پنل

بک آپ گیری از هاست سی پنل یکی از مهمترین وظایفی هست که برای حفاظت از دیتابیس و فایل های وبسایت خودمون باید انجام بدیم. هاست سی پنل یکی از محبوب ترین پنل های مدیریت وب است که توسط بسیاری از مدیران سایت و شرکت های هاستینگ استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم به شما نحوه انجام بک آپ گیری از سی پنل را آموزش دهیم.

1. ورود به هاست سی پنل:
ابتدا باید وارد سی پنل خود شوید. برای ورود به سی پنل، آدرس سایت خود را به همراه “:2083” وارد کنید و یا از ناحیه کاربری با کلیک بر روی ورود به Cpanel .

2. پیدا کردن بخش بک آپ:
بعد از ورود به سی پنل، بخش بک آپ را باید پیدا کنید. این بخش معمولا در قسمت پایین صفحه قرار دارد و با عنوان “بک آپ ویزارد” یا “Backup Wizard” نامگذاری شده است.

در صفحه بعد روی گزینه Backup کلیک میکنید.

3. تنظیمات بک آپ:
در بخش بک آپ، تنظیمات مختلفی وجود دارد که باید تنظیم کنید. معمولا شامل تنظیمات مربوط به نوع بک آپ، مکان ذخیره سازی بک آپ است.

که میتونید فقط از فایل ها بک آپ تهیه کنین و یا فقط از دیتابیس که پیشنهاد ما گزینه Full Backup هست که از کلیه محتویات هاست سی پنل شما بک آپ تهیه کنه.

در این بخش روی گزینه بک آپ کلیک میکنید

4. انجام بک آپ:
بعد از تصمیم گیری نوع بک آپ با کلیک بر روی گزینه Full Backup کلیک کنید و مکان قرار گیری فایل بک آپ را انتخاب کنید.

در صورتی که میخواین فایل بک آپ در هاست تون قرار بگیره نیازی به تغییرات نیست و با وارد کردن آدرس ایمیل تون در کادر Email Address گزینه Generate Backup رو بزنید.

سپس به صفحه ای منتقل میشید که نوشته Full Backup in Progress و کمی صبر کنید تا بک آپ آمده بشه (از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی میشه)

و با زدن گزینه Back به صفحه لیست بک آپ منتقل میشید و در صورتی که کنار فایل بک آپ تیک زده شده باشه یعنی بک آپ آماده دانلود هست.

5. تست بک آپ:
بعد از اتمام بک آپ، بهتر است تست کنید که آیا بک آپ به درستی انجام شده است یا خیر. برای این منظور، می توانید یکی از فایل های بک آپ را دانلود کرده و باز کنید. اگر فایل به درستی باز شد، بدین معنی است که بک آپ به درستی انجام شده است.

با انجام مراحل فوق، شما به راحتی می توانید بک آپ های هاست سی پنل خود را ایجاد و حفظ کنید. با داشتن بک آپ مطمئن می توانید در صورت بروز مشکلی مانند حمله هکری یا حذف تصادفی فایل ها، به سرعت داده ها و وبسایت خود را بازیابی کنید.

در صورت در بک آپ گیری از هاست سی پنل مشکل یا سوالی داشتید از طریق تیکت با ما در ارتباط باشید.

 

 

امتیاز به این مقاله

میانگین آراء از 5 / 5

امتیازی ثبت نشده

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب آموزشی