چگونه سرور مجازی بخریم؟

چگونه سرور مجازی بخریم؟
فهرست مطالب
5
(1)

چگونه سرور مجازی بخریم

افراد وقتی نیاز به سرور مجازی VPS پیدا میکنن،اولین سوالی که واسشون پیش میاد این هست که چگونه سرور مجازی بخریم؟

دنیای مجازی بویژه دنیای صنعت هاستینگ واقعا دنیای بزرگ و پیچیده ای هست و قبل از خرید هر سرویسی در این صنعت واقعا باید اطلاعات کافی را کسب کنیم تا دچار ضرر و زیان نشیم.

منظور فقط ضرر و زیان مالی نیست بلکه بیشتر اتلاف زمان و یا از دست دادن انگیزه هست،زیرا انتخاب اشتباه میتونه باعث یک کسب و کار آنلاین بشه.

قبلا در مورد از کجا سرور مجازی بخریم بصورت کاملا مفصل صحبت کردیم و شما که در حال مطالعه این مقاله هستن قطعا باید مقاله از کجا سرور مجازی بخریم رو هم حتما مطالعه کنین چون واقعا یک مقاله پرباری هست و دید شما رو بصورت کامل باز میکنه.

سرور مجازی یا VPS چیست؟

سرور مجازی یا VPS که اختصار کلمه Virtual Private Server هست،یک ماشین مجازی هست که بر روی یک سرور اختصاصی با منابع سخت افزاری مشخصی ایجاد میشه.

با توجه به اینکه موضوع این مقاله چیز دیگست بیشتر از این در مورد سرور مجازی چیست توضیح نمیدیم اما شما میتونین با مطالعه مقاله سرور مجازی چیست اطلاعات کافی در این رابطه کسب کنین.

آموزش قدم به قدم خرید سرور مجازی

آموزش قدم به قدم خرید سرور مجازی:

با آموزش قدم به قدم خرید سرور مجازی در خدمت شما کاربران عزیز پنتا سرور هستیم با ما همراه باشید.

قدم اول خرید سرور مجازی (مشخص کردن نیاز و هدف) :

قطعا اولین قدم قبل از خرید سرور مجازی این هست که ما نیاز هامون و هدف از سرور مجازی رو مشخص کنیم.

در واقع باید ببینیم سرور مجازی برای استفاده به عنوان سرور دانلود میخوایم؟ برای میزبانی یک یا تعدادی سایت میخوایم؟ برای وب گردی و استفاده از اینترنت پر سرعتش میخوایم؟ برای استفاده به عنوان VPN Server میخوایم و…

چون قبل از هر چیزی نیاز و هدف ما هست که مشخص میکنه سرور مجازی ما باید دارای چه ویژگی هایی باشه!

قدم دوم خرید سرور مجازی (مشخص کردن بودجه) :

قدم دوم قبل از خرید سرور مجازی این هست که ما بودجه مون رو مشخص کنیم که مثلا برای فلان کار ما قرار هست چقدر هزینه صرف کنیم.

مقدار بودجه هم مشخص میکنه که ما میتونیم چه سروری تهیه کنیم،مثلا اینکه سرور چه سخت افزاری داشته باشه،توی کدوم دیتاسنتر یا کشور باشه و از هاستینگ های شرکتی خرید کنیم یا شخصی و…

نکته: پیشنهاد میکنیم در زمان خرید سرور مجازی یا هاست اشتراکی زیاد به دنبال صرفه جویی در هزینه نباشید،گاها قیمت های بسیار پایین در سرویس ها مشکل ساز خواهند شد!

قدم سوم در خرید سرور مجازی (مشخص کردن موقعیت مکانی سرور مجازی) :

هرچند این مرحله باز هم تا حدودی به مرحله اول مربوط میشه اما گاهی اوقت انتخاب موقعیت مکانی سرور مجازی میتونه بر اساس نیاز مشتری منعطف باشه و حتما نیاز نباشه مثلا شما سرور مجازی ایران یا حتما سرور مجازی خارج تهیه کنین.

اینکه مقعیت مکانی سرور مجازی شما کجا باشه نیاز به بررسی توسط شما و یا در صورتی که تیم توسعه دهنده دارید،نیاز به بررسی توسط اون ها رو داره.

مثلا در صورتی که شما سرور مجازی برای استفاده برای PayPal یا برای استفاده بایننس،ترید و دیگر موارد که به ایرانی بودن شما بخاطر مسائل تحریم حساس هستند، باید حتما سرور مجازی خارج تهیه کنین.

ضمن اینکه سرور مجازی خارج هم مجدد دارای موقعیت مکانی و شرایط متفاوت خاص خودش هست مثل اینکه سرور مجازی اروپا باشه یا آمریکا باشه؟

پس مهم هست که مشخص کنین سرور مجازی یا VPS با چه موقعیت مکانی مورد نیاز شماست.

این مقاله بصورت مداوم بروزرسانی خواهد شد و شما را با بهترین نکات قبل از خرید سرور مجازی یا VPS آشنا خواهیم کرد.

 

امتیاز به این مقاله

میانگین آراء از 5 / 5

امتیازی ثبت نشده

اشتراک گذاری:

6 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      بصورت کلی ساخت سرور مجازی بصورت رایگان دارای شرایط خاص خودش هست اما در صورتی که منظور تون این هست که سرور مجازی رایگان برای همیشه در اختیار کسی قرار بگیره،توسط هیچ شرکت هاستینگی امکان پذیر نیست.
      سرور مجازی رایگان معمولا در قالب یک سرویس اسپانسری توسط شرکت های هاستینگ ارائه خواهد شد.

      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب آموزشی